Köp och leveransvillkor samt hantering av personuppgifter

Priser

Angivna priser i SEK inklusive moms. Vi förbehåller oss rätten att utan föregående meddelande ändra priser på varor.

Leveranstid

Leveranstid av varor i lager är normalt 2 - 5 dagar. Varor vi måste beställa levererar vi ut inom 5 - 7 dagar. Med reservation för våra leverantörers lagerstatus.

Restnoterade varor

Skulle en vara ta slut på lager så meddelar vi dig förväntad leveranstid. Du kan då välja om du vill avbeställa den försenade varan eller vänta på den.

Frakt

Vi levererar endast inom Sverige. Leverans sker till ett DHL utlämningsställe eller till ett Postnord utlämningsställe. Vi avgör vilket leveranssätt som är lämpligast med hänsyn till vikt och storlek.

Hämta i vår butik i Uppsala

Vill du hämta beställningen i vår butik i Uppsala så anger du det i kassan. Vi meddelar via e-post eller ringer dig när din beställning är klar att hämta. I de flesta fall samma dag eller dagen efter. Ta då med ditt ordernummer och en legitimation. Skall ett bud hämta beställningen skall denne kunna visa upp din legitimation samt sin egen.

Fraktkostnad

Vi debiterar en fraktkostnad om 69 kr. Vid köp från 500 kr betalar du ingen fraktkostnad. Vid hämtning i vår butik betalar du inte heller frakt.

Skadat gods

Innan du kvitterar ut leveransen hos DHL ombud eller Postnord ombud, besiktiga förpackningarna så inga transportskador har inträffat. Är leveransens ytterförpackningar skadade så anmäl det till ombudet som då skall göra en notering. Kontakta oss ifall innehållet har kommit till skada. OBS! Viktigt att ombudet noterar innan du kvitterar ut leveransen!

Ångerrätt

Du har enligt distansavtalslagen 14 dagars ångerfrist som börjar gälla från dagen efter du mottog varan. Vill du ångra ditt köp så skall du inom 14 dagar kontakta oss på e-post order@symaskinsboden.se Du kan läsa mer om ångerrätt här>>

När du vill använda din ångerrätt

Vill du ångra ditt köp och returnera en vara så vill vi att du skall tänka på att den varan skall vara i sådant skick att du skulle acceptera den som ny ifall du vore nästa kund på den. Alltså bör den undersökas ytterst varsamt och ej brukas. Den skall återförpackas i sitt originalemballage i nyskick så att den kan säljas igen utan reducerat pris enligt distansköplagen. Vi har rätt att dra av en skälig kostnad från återbetalningen till dig ifall vi anser att varan inte kan godkännas som nyskick.

Undantag i ångerrätten

- När en plomberingstejp är bruten kan vi behöva göra ett prisavdrag alternativt neka ångerrätten.
- Bipackade förseglade tillbehörspåsar mm i symaskiner får ej öppnas.
- Sömnadsmönster är förseglade och får ej öppnas.
- Software som har installationsfil bipackad på media är förseglad och får ej brytas.
- Software som skickas till dig i digitalt format (utan fysiskt paket) återbetalas inte.
- Metervaror såsom tyg och blixtlås och dylikt är måttbeställda av dig och kan ej returneras.
- När ytter och eller inneremballage är trasiga p.g.a. oaktsamhet.

Retur av ångrat köp

Vill du ångra ditt köp enligt distansavtalslagen så skall du meddelas oss det inom 14 dagar från dagen efter du mottog varan/varorna. Returfrakten betalas av dig och leverans skall ske direkt till vår butik. Vi godtar inte postförskott eller utlämningsställe. Du ansvarar för försändelsen tills den når oss.
Vi undersöker den returnerade varan och gör en återbetalning till dig snarast möjligt. Dock inom 10 arbetsdagar. Hela varans pris återbetalas ifall varan är i nyskick och vi anser att den kan säljas igen utan prisreducering. Annars är vi tvungna att dra av skäligt belopp från återbetalningen. Eventuell fraktkostnad återbetalas ej.

Retur av del av order

Du kan välja om du vill returnera hela eller delar av ordern.

Ej uthämtad beställning

Beställda varor som ej hämtas ut debiteras dig med fraktkostnaden för båda riktningarna.

Reklamation av felaktig vara

Om du mot förmodan skulle få en felaktig eller defekt vara så skall vi givetvis rätta till det. Inom skälig tid skall du meddela oss detta. Ta först kontakt med oss för att undvika att du skickar din vara i onödan. Ibland kan det vara handhavandefel eller något enkelt och en instruktion per telefon kan vara räddningen. Ring oss eller maila oss. Skulle varan behöva bytas ut så skickar vi dig en ny så snart som den felaktiga varan kommit till oss. Vi betalar returfrakten under förutsättning att det är ett fel på varan som anses falla under material eller konstruktionsfel. Kontakta oss på tel. 018150525 eller order@symaskinsboden.se

Garantibestämmelser symaskiner

Garantitiden anges i faktatexten vid respektive modell.
Garanti omfattar fabrikations- och materialfel. Ej slitage eller felaktigt handhavande.
Spar originalemballagen för symaskiner under hela garantitiden!

Konsumentköplagen

Utförlig beskrivning av Konsumentköplagen hittar du här>>

Färgåtergivning

Färger på produktfoton kan variera mellan olika skärmar då de har olika färgåtergivning.

Bilderna är skyddade

Samtliga våra foton har vi fotograferat själva och de är skyddade enligt upphovsrättslagen. Vill du som privatperson låna en bild får du gärna göra det ifall du säger till oss innan. Företag är inte tillåtna att använda våra bilder!

Dina personuppgifter

Vi behöver låna dina personuppgifter såsom namn, adress, telefonnummer och e-postadress för fraktföretagets hantering, samt för våra leverantörer av symaskiner för garantiregistreringen. Vi Symaskinsboden AB sparar inte dina personuppgifter själva förutom ifall det är nödvändigt med hänvisning till Skatteverkets bokföringslag.
Här kan du läsa de fullständiga villkoren rörande GDPR

Nyhetsbrev

När du anmäler dig till vårat nyhetsbrev godkänner du att vi sparar din mailadress och ditt namn i maillistan för nyhetsbrev. Du kan när som helst välja att avanmäla dig från vårat nyhetsbrev.

Betalning

Betalning sker genom vald betalningsmetod i kassan. Betalningsmetoden tillhandahålls av Bambora tillsammans med samarbetspartners.

Kortbetalning

Kortbetalning accepteras med Visa, MasterCard och Maestro. Debitering av ditt betalkort sker direkt

Faktura och delbetalning

I samarbete med Collector Bank erbjuder vi faktura och delbetalning. Tjänsten är baserad på en engångskredit som möjliggör en enkel och säker betalning av dina köp genom faktura eller delbetalning. Mer information och fullständiga villkor om Collector Bank's betalsätt hittar du på bill.collectorpayments.se.

Fakturan har en förfallotid om 14 dagar. Efter genomfört köp skickas fakturan till din folkbokföringsadress. Du kan sedan välja att betala hela beloppet eller ansöka om att dela upp betalningen i mindre delar genom att logga in på bill.collectorpayments.se
För att kunna använda tjänsten måste du vid köptillfället vara bosatt i Sverige och vara minst 20 år gammal. Betalsättet är endast tillgängligt för privatpersoner och som kreditgivare förutsätter vi att du har skött dina ekonomiska åtaganden och har en god betalhistorik.
En kreditprövning görs i samband med köptillfället vilket innebär att en kreditupplysning inhämtas. Kreditupplysningar som tas av Collector Bank påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t.ex banker. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta. För att se fullständiga villkor för Collector Bank faktura- och delbetalningstjänst se länkarna nedan:

-Allmänna kreditvillkor för faktura och delbetalning
-Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation

Frågor kopplade till din faktura eller delbetalning

Collector Bank's kundtjänst hjälper dig gärna i alla frågor som rör din faktura eller delbetalning. Kontakta oss via e-post bill@collectorpayments.se eller via telefon på +46 101 61 00 80, måndag – fredag kl. 08:00-17:00.

Återbetalning vid faktura- eller delbetalningsköp

Du som har betalt din faktura eller delbetalning men ändå ångrat ditt köp har ett tillgodohavande hos Collector Bank. Collector Bank återbetalar den summa du har betalat efter att vi har godkänt returen. Återbetalningen sker till ditt konto varför du behöver Collector bank dina kontouppgifter tillsammans med fakturauppgifterna.
Kontakta Collector bank via e-post: bill@collectorpayments.se eller via telefon på +46 101 61 00 80, måndag – fredag kl. 08:00-17:00.

Pris för delbetalning

Period ränta

Månadsavgift

Administrationsavgift

3 mån        0,00%

30 kr

0 kr

6 mån        0,00%

30 kr

95 kr

12 mån      9,95%

30 kr

195 kr

24 mån    19,95%

30 kr

295 kr

 

Företagsuppgifter

Symaskinsboden i Uppsala AB
Org.nr 556225-7716
Kungsgatan 70E
753 18 Uppsala
tel: 018150525
e-post: order@symaskinsboden.se